Posted by & filed under ללא קטגוריה.

אופטיסיטי שמחה לקחת חלק בכנס תחבורה חכמה הבינלאומי Smart Mobility Summit השנה, שתתקים בין התאריכים ה8-10 בחודש נובמבר 2021.

הכנס לתחבורה חכמה מתקיים מדי שנה ומהווה פלטפורמה למספר רב של דוברים/ות מובילים.ות מרחבי העולם.

מעל -5,000 משתתפות ומשתתפים מ -40 מדינות שונות, כולל קובעי/ות מדיניות, בכירים ובכירות מהתעשייה והאקדמיה בתחום יקחו חלק וגם צוות אופטיסיטי.

 

הפתרונות של OptiCity ימגיעים ממערכת הוליסטית שמאפשרת שליטה וייעול הסעים לכל חברה או מפעל על ידי לוח בקרה המציג נתוני אמת בכל עת!

קיבוץ נסיעות – בין ערים קרובות ולוח זמנים מעודכן המייעל את כמות רכבי ההיסעים.

מערכת טכנולוגית מתקדמת – הכולל שירות תפעולי אנושי, שיודע לבצע בקרה בזמן אמת ומסביב לשעון, לנהגי ההסעות, לנוסעים ולמלון גם יחד.

אופטימיזציה – המערכת של OptiCity מבצעת טיוב של הנסיעות ואירגון הסעות משותפות לנוסעים באופן יעיל וחכם באופן מקסימלי של עלויות הנסיעה.

 

לפרטים נוספים אודות הכנס ולהרשמה הקליקו כאן

לקביעת פגישה בביתן החברה עם אחד מנציגינו, ופרטים אודות מגוון הפתרונות פורצי הדרך שלנו בתחום מערך ההיסעים הקליקו כאן

 

Posted by & filed under בלוג.

רוב התעשייה הושפעה משנת הקורונה בתחומים שונים, אחד מהם הוא תחום כוח האדם. לפי אתר The Marker כ-74% מהישראלים מתכננים לעזוב או לשנות את מקום עבודתם

תעשיות רבות חוות בימים אלה מחסור בכוח אדם; מאנשי טכנולוגיה בהייטק דרך עובדים מיומנים בפסי היצור במפעלים, עובדי תעשיית הניקיון ועד כוח אדם במלונאות. אם בעבר כוח המשיכה לעובדים פוטנציאלים היה להציע שכר גבוה מהמתחרים בשוק, הרי שהיום זה לא הדבר היחיד שמשפיע. למנהלי כוח האדם ברור שהדרך אל כוח אדם ייעודי מיומן עוברת גם בשביעות הרצון של העובדים. אם כך, איך ייתכן שהדרישות פחתו, השכר עלה ועובדים עדיין לא מגיעים?

 

1. שכר אינו התנאי היחיד
משבר הקורונה הביא לשוק מחפשי עבודה רבים, שמחפשים עבודה בכל ענף אפשרי. למשל, הפופולריות של שירותי המשלוחים הפכו מבוקשים בגלל הביטחון הכלכלי, גמישות בשעות העבודה וניידות.
עכשיו, עם החזרה לשיגרת עבודה כזו או אחרת, גיוס עובדים שוב על הפרק וחברות נדרשות להציע יותר מתנאי שכר. כשעובדים פוטנציאלים מעוניינים להמשיך ולשמר יחס טוב ומאוזן יותר בין עבודה לחיי משפחה ופנאי, הרי שתנאי זה כולל בתוכו את הזמן בו יבלו בנסיעות על הכבישים. המצב התחבורתי, שמאלץ רבים לבלות שעות רבות בהגעה אל העבודה וחזרה ממנה בסוף יום עבודה ארוך, הפך למשתנה קריטי בהחלטה של העובד הפוטנציאלי בבואו לבחור את מקום העבודה הבא שלו.

 

2. להוביל את העובד להגיד 'כן'
מה ניתן להציע לעובדים מיומנים כדי שירצו לעבוד אצלכם? הטבות, הטבות ועוד הטבות. כן, שכר גבוה יותר הוא תמיד אטרקטיבי ועשוי לפתור בעיות לוגיסטיות רבות אבל לא את כולן. כדי לחבר את העובד לחברה, דרושה גם אינטליגנציה רגשית ופתרונות שיחברו אותו לחברה. הצעות טובות יסמנו לעובדים את החברה כמעסיק האחראי לרווחת העובד וככזה שניתן להישען עליו לטווח ארוך.

 

3. להפוך את ההגעה לעבודה וממנה לקלים יותר
קיימות הטבות רבות שניתן להציג לעובדים אבל חשוב להבין איזה הן החשובות יותר לעובד. המועד הרגיש ביותר לאבד בו עובדים הוא דווקא בזמן שאינם בעבודה. אם הזמן שלפני ואחרי העבודה נחווה על ידם כחוויה שלילית, אם ההגעה שלהם בתחבורה פרטית או ציבורית, היא חוויה של בזבוז זמן ותחושות קשות, הדבר עלול להשפיע על תחושותיהם בעבודה עצמה. אם תחילת היום שלהם היא נקודת שפל והם נדרשים לאותה חוויה גם כשהם שבים מהעבודה, הרי ששביעות הרצון שלהם מהעבודה יורדת, גם אם מקום העבודה עצמו מציע חוויה חיובית, ועלול להשפיע על החלטותיהם לטווח ארוך.

במקרה של נסיעות, שירותי שיתוף רכבים, כמו שאטלים והסעות מאורגנות, עשויים לשנות עבורם את החוויה כולה ולהעלות את שביעות הרצון, שתקשר אותם לחברה.

OptiCity מציעה פתרון פשוט של הסעת עובדים
הצורך למצוא פתרון לבזבוז הזמן בדרכים ולהיטיב עם העובדים, הביא לעולם את הפתרון של OptiCity – תחבורה שיתופית פשוטה.
חבילת הפרימיום מציעה שירות מלא, מקצה אל קצה, של הסעות מסודרות ואופטימליות, עם מקסימום אחריות ומינימום מאמץ מצד החברה.
הצוות המקצועי של OptiCity מכין עבור החברה את כל התשתית, כולל מציאת ספק ההיסעים המתאים ביותר באזור, חישוב זמני האיסוף והחזרה האידאלים לחברה ולעובדים לפי שעות העבודה והמשמרות. השימוש במערכת מתקדמת של אינטליגנציה מלאכותית, מאפשר ניטור ושיפור מתמיד של ביצועי ההיסעים ומניעת בזבוז זמן מיותר לכולם.

זה מוכח – חברות שמשתמשות כבר במערכות של OptiCity רואות שביעות רצון גוברת של העובדים וירידה בהוצאות הנסיעה של 20%-30%.

שמרו על העובדים שלכם
ניהול משאבי אנוש דורש היערכות חכמה ומסודרת. בחירת מעסיק היא אתגר. עידוד עובדים לקבל עבודה גם היא מאתגרת. הבטחה למקום עבודה עם סביבה תומכת, גם היא אתגר. על ידי מציאת פתרונות מיטיבים, שפותרים לעובדים בעיות בסיסיות, מובטח למעסיק שעובדיו יהיו מרוצים יותר במקום עבודתם, לאורך זמן. אנחנו יודעים לעשות את זה עבורכם.

 

*https://www.themarker.com/career/.premium.HIGHLIGHT-1.10126877

Posted by & filed under בלוג.

 

במלון קראון פלזה תל אביב אימצו את פתרונות התחבורה של OptiCity וייעלו את מערך ההיסעים שלהם.

 

האתגר

מלון הוא מפעל אירוח לא קטן, שעובדים בו עשרות אנשים במשמרות סביב השעון. אם בשגרה עובדי המלון מגיעים ועוזבים את העבודה בתחבורה הציבורית, הרי שבמשמרות הלילה ובמשמרות סוף השבוע,
כשהתחבורה הציבורית שובתת, נכנס מערך היסעים יקר ופרטי להפעלה של המלון. כאן נכנס לפעולה הטיים קיפר של המלון. הוא רושם את הדרישות של כל עובד שצריך הסעה, למלון או ממנו, ואז נדרש להמיר את הדרישות להזמנות. כל זה נעשה באופן ידני ובתהליך הזמנת מוניות עבור כל עובד. לטיים קיפר, שלו עוד תפקידים במלון, אין שליטה על התהליך המורכב; כמה מוניות ומיניבוסים להזמין, איך לשדך נוסע אחד לאחר לפי יעדי נסיעה, מי נגרע מההסעות ולא עלה אליהן, מי נוסף ברגע האחרון וצריך להזמין עבורו מונית נוספת ועוד. התוצאה – הטיים קיפר הופך לסדרן הסעות בפועל. ללא בקרה וברישום ידני, הסיכויים שלו לטעות ולהגדיל הוצאות על הסעות יקרות, רק עולה. כך היה המצב גם בקראון פלזה תל אביב, כשהגיעו אל OptiCity והפכו ללקוח הראשון של החברה והראשונים להטמיע את המערכת של OptiCity, הם הגיעו כדי להתייעל ולחסוך כסף למלון.

 

הפתרון

הפתרון של OptiCity החזיר את הסדר לעבודת הטיים קיפר והמלון. מערך ההסעות לא היה עוד מטלה מסובכת אלא כזו שנמצאת בשליטה. לכל מחלקה במלון יש גישה למערכת,
שמקבלת עד שעה מסוימת את נתוני ההסעות ואז מייצרת מערך הסעות אופטימלי עם מסלולי נסיעה ונקודות הורדה.
בלוח הבקרה של המערכת, מקבל המלון דו"ח על ההיסעים.
שם, הם יכולים לבדוק, בכל עת, היכן יש כפילויות בנסיעות,מי הגיע ומי הבטיח שיגיע ולא הגיע להסעה שהוזמנה לו.
המערכת מצביעה למלון על הפערים בין התכנון לביצוע ומציע הצעות לייעול, כך שיותר נוסעים מבין העובדים יעלו על פחות רכבי הסעה.

כך, קראון פלזה החלו ההסעות עם ממוצע של 1.1 נוסעים ברכב והיום הוא עומד על 1.8 נוסעים ברכב.

 

התוצאה

בפועל, OptiCity  מציעה מערכת הוליסטית שמאפשרת שליטה וייעול הסעים לכל מלון: לוח בקרה (Dashboard), שמציג נתוני אמת בכל עת.

מניעת נסיעות כפולות
במלונות מכירים את הנסיעות המיותרות, הריקות, ההזמנות שלא עולים עליהן, המוניות שלא מגיעות אך מחייבות עלויות נסיעה לריק. כל זה לא יכול להתרחש במערכת של OptiCity, ששולטת בכל הנסיעות, יוצאות ונכנסות ולא מאפשרת כפילויות.

שירות תפעולי אנושי
ל- OptiCity מערכת טכנולוגית מתקדמת אבל גם שירות תפעולי אנושי, שיודע לבצע בקרה בזמן אמת ומסביב לשעון, לנהגי ההסעות, לנוסעים ולמלון גם יחד.

אופטימיזציה
המערכת של OptiCity מבצעת טיוב של הנסיעות ואירגון הסעות משותפות לנוסעים באופן יעיל וחכם באופן מקסימלי של עלויות הנסיעה.

 

מצטרפים למהפכה הטכנולוגית?
זה הזמן של מלונות לעבור לדור הבא והטכנולוגי של מערכי ההסעות, כזה שייתן להם שליטה מלאה במערך ההיסעים של עובדי המלון בכל ימי השבוע, ייתן שירות לעובדים, לנהגים ולחברה ויחסוך למלון כוח אדם והרבה כסף. זה הזמן להרוויח ביושר ראש שקט.

 

צור קשר להדגמה חיה עוד היום!

Posted by & filed under בלוג.

אבי גבאי, מנכל Opticity סטארטאפ המייעל את מערך ההיסעים הארגוניים

בחודש האחרון מאז "הסתיימה הקורונה" בישראל, ניכרת עלייה משמעותית של נתוני העומס בכבישים. נתונים של משרד התחבורה הראו כי הכבישים נמצאים בתפוסה של 110%, עם למעלה מ-110,000 רכבים חדשים שעלו על הכביש וירידה בשימוש בתחבורה הציבורית לכדי 60%. התוצאה – עליה משמעותית בעומסי התנועה והכפלת זמני השהייה על הכביש. אמנם 2020 היוותה "ניסוי שטח" בקנה מידה עולמי, שהמחיש איך נראים החיים כשהביקוש לנסיעות פוחת – מדד TOMTOM -2020 מראה ירידה בעומסי התנועה ב-387 מתוך 416 הערים שבמדד. בתל אביב, למשל, חלה ירידה של 9% בממוצע זמן נסיעה עודף בהשוואה ל-2019. אך עם החזרה מהקורונה מיקם אותו המדד את ישראל במקום הרביעי בעולם בעומסי התנועה, עובדה המשפיעה על איכות החיים בארץ.

 

כיום משך זמן היוממות, שהיא משך הזמן העובר על הנהג בדרך מביתו אל מקום העבודה גדל משמעותית. למעלה מ-90% מכוח העבודה הישראלי "מבלה" על הכביש בכל יום 1.7 מיליון שעות ברכב הפרטי. כלומר – 411 מיליון שעות בשנה, וזאת כבר לאחר קיזוז 20 ימי היעדרות בממוצע שנתי. ליוממות מחיר כלכלי כבד – לפי חישוב עלות שעת עבודה ממוצעת, מדובר בבזבוז של 16 מיליארד ₪ ברוטו בשנה – עלות הזמן המתבזבזת על הכביש. לכך, ניתן להוסיף עלויות עקיפות אחרות שלא נכללות בתחשיב, כמו פגיעה בבריאות הציבור כתוצאה מזיהום אוויר, עלויות הקשורות בתאונות דרכים וכדומה. היוממות גם פוגעת בפריון העבודה ובתפוקה, שכן שבמקום לעסוק בעבודה מבזבזים הנהגים את זמנם בנסיעה. לעלויות אלה מתווספות העלויות הגדולות של אחזקת רכב וטיפולים רפואיים עתידיים כתוצאה מהמחסור בפעילות גופנית של נהגי הרכבים.

 

כדי לפתור את בעית הפקקים מבצעת הממשלה כל העת פרויקטים תשתיתיים גדולים כמו פרויקט הרכבת הקלה, והרחבות כבישים. שינויים אלה  דורשים השקעות של מיליארדים ואישורים בירוקרטיים ארוכים וממושכים שנמתחים לאורך שנים הבעיה מתגברת במיוחד לאור העלייה המשמעותית בכמות הרכבים על הכביש, למעלה מ100 אלף רק ברבעון הראשון של 2021, לעומת 214544 כל שנת 2020 בשנה שבה עובדים רבים לא יכלו יותר להסתמך על התחבורה הציבורית, שהייתה לא מסודרת בלשון המעטה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נתון זה אינו עומד להשתפר בשנים הקרובות. עם גידול האוכלוסייה, אשר עתיד להגיע ל-15.8 בעוד 50 שנה לפי התחזיות השמרניות, מצוקת הפקקים והעומס על הכבישים בדרך לעבודה רק ילכו ויחריפו.

 

הממשלה החדשה שאמורה להיות מושבעת  הציבה כאחת ממטרותיה את נושא הטיפול בתחבורה אולם לא הציגה איזשהו פתרון של ממש איך היא מתכננת לפתור את זה. שר  התחבורה שיכנס צריך לבחון פתרונות קיימים, ואלו נמצאים בשפע באומת הסטרטאפ. טכנולוגיות קיימות לייעול מערכי תחבורה חלופיים לאחזקת רכב פרטי, יהפכו את אחזקת הרכב ליקרה ולא משתלמת.

 

כך למשל, שוק ההסעות הפרטי לעובדים ולתלמידים עומד על 440 ארגונים המחזיקות בצי של 22 אלף כלי רכב ומסיעות כ- 1.2 מיליון בני אדם. כיום הסעות אלה בזבזניות מאוד – כל יום  יוצאים לדרך יותר מדי אוטובוסים, שאינם תמיד בתפוסה מלאה, מסלולי הנסיעה ארוכים מהרגיל ללא הגיון תחבורתי, רק כיוון שנקבעו מראש ולא לפי הצרכים האמיתיים של העובדים. אמצעים טכנולוגיים כדוגמת אופטטיסיטי מאפשרים להחליפם באוטובוס מאסף אחד או בכלי תחבורה קטן יותר, האוספים את העובדים שמגיעים לעבודה בפועל באותו היום , ולהוריד 30% מכמות האוטובוסים במערך ההסעות במשמרת. פתרונות כאלה אינם דורשים השקעת מיליארדים בשינוי התשתית התחבורתית הקיימת, אלא חשיבה יצירתית של מקבלי ההחלטות. תחושת החירום הלאומית דורשת לקבל החלטה אמיצה כזו לטובת עתידה התחבורתי של מדינת ישראל וציבור נהגיה.

Posted by & filed under בלוג.

אחד מענפי התחבורה המשמעותיים ביותר, שביכולתו להשפיע רבות על תופעת העומס בכבישים ולשפר את חווית השירות עבור האזרח הוא ענף ההיסעים. תעשיית ההסעות הפרטיות בישראל כוללת כ-400 חברות, המחזיקות בצי כולל של 22 אלף כלי רכב ומסיעות כ- 1.2 מיליון בני אדם מדי יום. כיום, מדובר בענף לא יעיל, בזבזני ואיטי. 

 

עולם התחבורה משתנה מדי יום לנגד עינינו. העומס הכבד שנוצר בכבישים והפקקים האינסופיים, מעוררים תסכול רב עבור כל אחד ואחת מאתנו, אם זה בדרך למקום העבודה, למקומות הבילוי והפנאי, ואם לביקור משפחתי או נסיעה במסלול הקבוע להורדת הילדים בבתי הספר. על מנת להתמודד עם תופעה מורכבת זו, יש צורך אמיתי במציאת פתרונות תחבורה טכנולוגיים, שיענו על הצרכים המשתנים של משתמשי הדרך, ברמה היום יומית, החל מהגדלת היצע אפשרויות הנסיעה, דרך ייעול ניהול צירי התנועה ועד לאופטימיזציה של פעילות כלי הרכב בכבישים השונים.

 

ישנם מאמצים כבירים בכל רחבי העולם, לפתח מוצרים ושירותים טכנולוגים שיקלו על העומסים הכבדים בדרכים. ממשלת ישראל הדגישה את מחויבותה לפתח את תחום התחבורה החכמה בישראל ולהיות מובילה עולמית בתחום, במסגרת החלטת ממשלה 2316 משנת 2017 בנושא תכנית לאומית לתחבורה חכמה. לפי התחזיות הגלובליות, שוק התחבורה החכמה צפוי לגדול מ- 17.9 מיליארד דולר בשנת 2020 ל-36.5 מיליארד דולר עד שנת 2025. גם בישראל מדובר בשוק רווחי שמכניס כ בגובה 4.2 מיליארד שקל (נכון לשנת 2016).

 

כיום, ארגונים רבים, ביניהם חברות הייטק, ארגונים ממשלתיים, חברות תיירות, מועצות אזוריות ובתי ספר, מספקים לעובדים, לתלמידים ולתיירים שירותי הסעות דרך חברות הסעות פרטיות, ללא כל יכולת לפקח ולנטר את הפעילות שלהן. הן תלויות לחלוטין בחסדי חברות ההסעה הפרטיות ואינן מודעות לשיקוליהן ולתהליך קבלת ההחלטות שהן מקיימות בנוגע למערך ההסעות שהן מספקות עבורם.

 

בכך, נוצר מצב בו עובדים ותלמידים רבים, נאלצים פעמים רבות להגיע לתחנות איסוף רחוקות מבתיהם, להמתין זמן רב עד להגעת ההסעה ולעבור מסלול ארוך ומתיש בדרך ליעד, לרוב ללא כל היגיון תחבורתי. מצדם של הארגונים השונים, ניהול מערך הסעות עבור עובדיהם מהווה הוצאה גבוהה ביותר, הנובעת בעיקר מניהול לא יעיל של התהליך, שימוש בצי רכבים גדול מהנדרש ומסלולי נסיעה מסורבלים שמגדילים את ההוצאות ואינם תואמים את צרכי העובדים.

 

כיום, ישנן טכנולוגיות בענף ההסעות הפרטיות שביכולתן לייעל את מערכי ההיסעים בחברות גדולות, בבתי ספר ובמוסדות ממשלתיים ובכך להפחית את כמות הרכבים הפרטיים שנמצאים על הכביש בשיעור של 30%. כך לדוגמא, אוטובוסים המיועדים להסעות פרטיות יכולים להכיל בין 10-55 מקומות ישיבה. בהנחה שמערך הנסיעות מנוהל בצורה נכונה, תחת שליטה מלאה וניטור מסביב לשעון, מדובר ברווח נקי של כל הצדדים: הארגון שפועל מול חברת ההסעות, העובדים, התלמידים וכלל הנוסעים בכביש.

 

בסופו של יום, ככל שחוויית ההתנסות בהסעות הפרטיות תהיה יעילה, קלה, ומהירה יותר, כך בעלי רכבים יפסיקו להישען על הרכבים הפרטיים שלהם, יעבור להסעות וישחררו במידה רבה את העומס הכבד של הפקקים. הטכנולוגיה כבר קיימת, כל מה שצריך זה להטמיע אותה במערכות של החברות השונות ולצאת לדרך. ויפה שעה אחת קודם.

 

הכותב הינו אבי גבאי, מנכ"ל חברת OptiCity

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט – לפתיעם ברשג – ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט מוסן מנת. קולורס מונפרד אדנדום סילקוף, מרגשי ומרגשח. עמחליף צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק. הועניב היושבב שערש שמחויט – שלושע ותלברו חשלו שעותלשך וחאית נובש ערששף. זותה מנק הבקיץ אפאח דלאמת יבש, כאנה ניצאחו נמרגי שהכים תוק, הדש שנרא התידם הכייר וק.

ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.

קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי נולום ארווס סאפיאן – פוסיליס קוויס, אקווזמן קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק – וענוף לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי גולר מונפרר סוברט לורם שבצק יהול, לכנוץ בעריר גק ליץ, ושבעגט ליבם סולגק. בראיט ולחת צורק מונחף, בגורמי מגמש. תרבנך וסתעד לכנו סתשם השמה – לתכי מורגם בורק? לתיג ישבעס.