רוב התעשייה הושפעה משנת הקורונה בתחומים שונים, אחד מהם הוא תחום כוח האדם. לפי אתר The Marker כ-74% מהישראלים מתכננים לעזוב או לשנות את מקום עבודתם
תעשיות רבות חוות בימים אלה מחסור בכוח אדם; מאנשי טכנולוגיה בהייטק דרך עובדים מיומנים בפסי היצור במפעלים, עובדי תעשיית הניקיון ועד כוח אדם במלונאות. אם בעבר כוח המשיכה לעובדים פוטנציאלים היה להציע שכר גבוה מהמתחרים בשוק, הרי שהיום זה לא הדבר היחיד שמשפיע. למנהלי כוח האדם ברור שהדרך אל כוח אדם ייעודי מיומן עוברת גם בשביעות הרצון של העובדים. אם כך, איך ייתכן שהדרישות פחתו, השכר עלה ועובדים עדיין לא מגיעים?
1. שכר אינו התנאי היחיד
משבר הקורונה הביא לשוק מחפשי עבודה רבים, שמחפשים עבודה בכל ענף אפשרי. למשל, הפופולריות של שירותי המשלוחים הפכו מבוקשים בגלל הביטחון הכלכלי, גמישות בשעות העבודה וניידות.
עכשיו, עם החזרה לשיגרת עבודה כזו או אחרת, גיוס עובדים שוב על הפרק וחברות נדרשות להציע יותר מתנאי שכר. כשעובדים פוטנציאלים מעוניינים להמשיך ולשמר יחס טוב ומאוזן יותר בין עבודה לחיי משפחה ופנאי, הרי שתנאי זה כולל בתוכו את הזמן בו יבלו בנסיעות על הכבישים. המצב התחבורתי, שמאלץ רבים לבלות שעות רבות בהגעה אל העבודה וחזרה ממנה בסוף יום עבודה ארוך, הפך למשתנה קריטי בהחלטה של העובד הפוטנציאלי בבואו לבחור את מקום העבודה הבא שלו.
2. להוביל את העובד להגיד 'כן'
מה ניתן להציע לעובדים מיומנים כדי שירצו לעבוד אצלכם? הטבות, הטבות ועוד הטבות. כן, שכר גבוה יותר הוא תמיד אטרקטיבי ועשוי לפתור בעיות לוגיסטיות רבות אבל לא את כולן. כדי לחבר את העובד לחברה, דרושה גם אינטליגנציה רגשית ופתרונות שיחברו אותו לחברה. הצעות טובות יסמנו לעובדים את החברה כמעסיק האחראי לרווחת העובד וככזה שניתן להישען עליו לטווח ארוך.
3. להפוך את ההגעה לעבודה וממנה לקלים יותר
קיימות הטבות רבות שניתן להציג לעובדים אבל חשוב להבין איזה הן החשובות יותר לעובד. המועד הרגיש ביותר לאבד בו עובדים הוא דווקא בזמן שאינם בעבודה. אם הזמן שלפני ואחרי העבודה נחווה על ידם כחוויה שלילית, אם ההגעה שלהם בתחבורה פרטית או ציבורית, היא חוויה של בזבוז זמן ותחושות קשות, הדבר עלול להשפיע על תחושותיהם בעבודה עצמה. אם תחילת היום שלהם היא נקודת שפל והם נדרשים לאותה חוויה גם כשהם שבים מהעבודה, הרי ששביעות הרצון שלהם מהעבודה יורדת, גם אם מקום העבודה עצמו מציע חוויה חיובית, ועלול להשפיע על החלטותיהם לטווח ארוך.
במקרה של נסיעות, שירותי שיתוף רכבים, כמו שאטלים והסעות מאורגנות, עשויים לשנות עבורם את החוויה כולה ולהעלות את שביעות הרצון, שתקשר אותם לחברה.
OptiCity מציעה פתרון פשוט של הסעת עובדים
הצורך למצוא פתרון לבזבוז הזמן בדרכים ולהיטיב עם העובדים, הביא לעולם את הפתרון של OptiCity – תחבורה שיתופית פשוטה.
חבילת הפרימיום מציעה שירות מלא, מקצה אל קצה, של הסעות מסודרות ואופטימליות, עם מקסימום אחריות ומינימום מאמץ מצד החברה.
הצוות המקצועי של OptiCity מכין עבור החברה את כל התשתית, כולל מציאת ספק ההיסעים המתאים ביותר באזור, חישוב זמני האיסוף והחזרה האידאלים לחברה ולעובדים לפי שעות העבודה והמשמרות. השימוש במערכת מתקדמת של אינטליגנציה מלאכותית, מאפשר ניטור ושיפור מתמיד של ביצועי ההיסעים ומניעת בזבוז זמן מיותר לכולם.
זה מוכח – חברות שמשתמשות כבר במערכות של OptiCity רואות שביעות רצון גוברת של העובדים וירידה בהוצאות הנסיעה של 20%-30%.
שמרו על העובדים שלכם
ניהול משאבי אנוש דורש היערכות חכמה ומסודרת. בחירת מעסיק היא אתגר. עידוד עובדים לקבל עבודה גם היא מאתגרת. הבטחה למקום עבודה עם סביבה תומכת, גם היא אתגר. על ידי מציאת פתרונות מיטיבים, שפותרים לעובדים בעיות בסיסיות, מובטח למעסיק שעובדיו יהיו מרוצים יותר במקום עבודתם, לאורך זמן. אנחנו יודעים לעשות את זה עבורכם.
*https://www.themarker.com/career/.premium.HIGHLIGHT-1.10126877